آموزش ارز دیجیتالمقالات آموزشی

بیت کوین Bitcoin چیست؟ قیمت بیت کوین و نمودار تحلیل بیت کوین

ارزدیجیتال بیتکوین پادشاه کریپتو

بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin ) (به اختصار: BTC؛ نماد: ₿) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از طریق شبکه بیت‌کوین به صورتِ همتا به همتا ارسال شود. بیت‌کوین یک شبکه پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است. رمزارز بیتکوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال ۲۰۰۹ پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد. در طی ۱۰ سال گذشته، هیچ تکنولوژی جدیدی به اندازه بیت‌کوین در سراسر دنیا شهرت پیدا نکرده است.

✅ سایت رسمی پروژه بیتکوین: bitcoin.org

بیت کوین چیست به زبان ساده

بیت‌کوین بزرگترین و گسترده‌ترین پول دیجیتال است که نهاد واسطی در انتشار و نقل‌وانتقال و مدیریت آن دخالت ندارد و کنترل آن در‌اختیار مردم است. به زبان خیلی ساده، این ارز یک ارز دیجیتال مانند پول‌ رایج کشورها است و کارکرد عمده‌ی آن انجام تبادلات مالی بین افراد است. بیتکوین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند ریال، یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است.

هدف بیت کوین: هدف اصلی ایجاد بیت‌کوین حذف واسطه‌ها از تراکنش‌های مالی است.

ویژگی های بیت کوین: غیرمتمرکز بودن، عرضه محدود، غیرقابل جعل، حمل و جابه جایی آسان، تراکنش های نیمه ناشناس، تراکنش های غیرقابل برگشت، سازنده ناشناس

پاداش استخراج بیتکوین در سال ۲۱۴۰ به صفر می‌رسد؛ یعنی بعد از آن دیگر هیچ بیتکوین جدیدی ایجاد نخواهد شد.

برای خرید بیتکوین یا فروش بیتکوین باید در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی ثبت نام کنید. سپس از بخش معامله اسپات خرید و فروش خود را انجام دهید. برای شروع کاربران ایرانی باید به کمک یک صرافی ایرانی ریال خود را به دلار تتر تبدیل کنند سپس به راحتی میتوانند Bitcoin یا هر ارزدیجیتال دیگری را خرید و فروش کنند.

برای ذخیره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شما به یک کیف پول ارز دیجیتال یا والت کریپتو نیاز دارید. که معروف ترین کیف پول ارزدیجیتال تراست والت است که داشتن آن به هرکسی پیشنهاد میشود.

بهترین صرافی ها برای خرید بیتکوین

جدول مشخصات بیتکوین

نام ارزبیت‌کوین – Bitcoin
سازندهساتوشی ناکاموتو
سال ساخت۲۰۰۸
نمادهاBTC، ฿، ₿
بلاک های پاداشهر ۴ سال
کدBTC
ریز واحدهامیلی بیت‌کوین، میکرو بیت‌کوین، ساتوشی
نرخ ارزشناور
عملکرد هشSHA-256 (دو دور)
پیاده سازی (ها)هسته بیت‌کوین
انتشار اولیه0.1.0 / 9 ژانویه 2009 (15 سال پیش)
جدول مشخصات بیت کوین

قیمت بیت کوین به صورت لحظه ای

قیمت زنده بیتکوین را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید همچنین اطلاعاتی مانند حجم معاملات بیتکوین و مارکت کپ بیتکوین را نیز میتوانید ببینید. Bitcoin رتبه یک ارزهای دیجیتال را دارد و به پادشاه کریپتو معروف است. و ارز رتبه دوم اتریوم به ملکه کریپتو معروف است.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیلگران و تریدرها میتوانند از این نمودار برای تحلیل روند مارکت و پیش بینی قیمت بیتکوین استفاده کنند.

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا