اخبار ارز دیجیتالاخبار بازارهای مالی

نیک سابو کیست؟ مردی که برخی معتقدند مخترع بیت کوین ساتوشی ناکاموتو است.

یک مستند جدید HBO که در 8 اکتبر پخش می شود نشان می دهد که ساتوشی ناکاموتو واقعی، مخترع مستعار بیت کوین را کشف کرده است.

در حالی که این می تواند یک ترفند بازاریابی باشد، اما این اعلامیه گمانه زنی ها را در مورد اینکه چه کسی می تواند مخترع بیت کوین باشد، دامن زده است.

یکی از افرادی که به عنوان ساتوشی واقعی بالقوه معرفی شده است، نیک سابو، رمزنگار، محقق حقوقی و دانشمند کامپیوتر آمریکایی است که از اوایل دهه 1990 به بخش بلاک چین کمک زیادی کرده است.

این بدان معناست که Szabo قبل از اینکه بیت کوین به یک چیز تبدیل شود، به بلاک چین کمک می کرد.

سابو در سال 1989 در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه واشنگتن فارغ التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک دکتری حقوقی از دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن است.

در سال 1994، Szabo اصطلاح “قراردادهای هوشمند” را معرفی کرد تا تضمین حقوقی را از طریق کد وارد قلمرو دیجیتال کند. قراردادهای هوشمند به پایه و اساس صنعت بلاک چین تبدیل شدند.

در سال 1998، سابو شکل جدیدی از ارز به نام “بیت طلا” را پیشنهاد کرد. Szabo’s Bit Gold متفاوت از ارزهای دیگر بود، زیرا کاملاً دیجیتالی بود، نیازی به واسطه نداشت و مشکل دوبار خرج کردن را از طریق اثبات کار حل کرد.

شبکه Bit Gold Szabo از زنجیره ای از راه حل های رمزنگاری اثبات کار استفاده می کرد ، اما برای رسیدن به اجماع بر حد نصاب آدرس ها متکی بود تا حد نصاب قدرت محاسباتی. گفته می شود که این امر بیت گلد را مستعد حملات سیبیل کرده است.

سابو در ادامه دلیل ارز تئوریک خود را اینگونه توضیح داد: «خیلی وقت پیش به ایده طلای بیتی رسیدم. مشکل، به طور خلاصه، این است که پول ما در حال حاضر برای ارزش آن به اعتماد به شخص ثالث بستگی دارد. همانطور که بسیاری از دوره های تورمی و فوق تورم در طول قرن بیستم نشان دادند، این وضعیت ایده آلی نیست.

همه اینها برای شما کمی آشنا به نظر می رسد، شما تنها کسی نیستید که شباهت ها را تشخیص می دهید. بیت گلد به طور گسترده به عنوان یکی از پیش سازهای اصلی بیت کوین در نظر گرفته می شود.

در اکتبر 2008، 10 سال پس از اینکه سابو برای اولین بار بیت گلد را پیشنهاد کرد، ساتوشی ناکاموتو کاغذ سفید بیت کوین را منتشر کرد.

گمانه زنی ها در مورد هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو تقریباً به قدمت خود بیت کوین است، اما در طول سال ها، تعدادی رقیب ظاهر شده اند که Szabo یکی از محبوب ترین آنهاست.

مستند HBO

مخترع بیت کوین ممکن است فعلاً یک راز باقی بماند، اما به لطف یک مستند جدید HBO که ادعا می کند در نهایت نقاب ناکاموتو را از بین می برد، گمانه زنی ها در بازار پیش بینی پلی مارکت به وجود آمده است.

لن ساسامان یکی از رقبای اولیه بود، اما سابو پیشتاز بود. شانس های او دو رقمی است، در حالی که سایر مدعیان تک رقمی باقی می مانند.

پرونده نیک سابو در نقش ساتوشی ناکاموتو بر چندین ستون استوار است که قبلاً به برخی از آنها اشاره کردیم.

اولین مورد اختراع بیت گلد، ارز دیجیتال پیشنهادی اما هرگز محقق نشده سابو است که با این وجود شباهت های مفهومی زیادی با بیت کوین دارد. در حالی که مفهوم Bit Gold در مقایسه با بیت کوین کمی خشن است، با توجه به اینکه سابو یک دهه فرصت داشت تا آن لبه های خشن را صاف کند، آیا ممکن نیست که او این کار را انجام دهد؟

دومی مشارکت گسترده‌تر سابو در بلاک چین و ارزهای دیجیتال است که توانایی و ارزش او را ثابت می‌کند. شکی وجود ندارد که سابو توانایی های فنی را دارد که حداقل یک مدعی ساتوشی باشد.

در کتاب بیت کوین: آینده پول؟ نویسنده Dominic Frisby ادعا می کند که سابو و ساتوشی ناکاموتو سبک های نوشتاری بسیار مشابهی دارند. به عنوان یک امتیاز، هر دو به کارل منگر، اقتصاددان نیز اشاره کردند.

سابو به شدت به حفظ حریم خصوصی توجه دارد و شایعه شده است که ساتوشی ناکاموتو نیز تمایل مشابهی دارد.

در نهایت، سابو در هر قدم و قدمی، بودن ساتوشی ناکاموتو را انکار کرده و او را در تضاد شدید با کسانی قرار می‌دهد که مدعی این تاج هستند. اگر تاریخ فقط یک چیز را در مورد ساتوشی ناکاموتو به ما می‌آموزد، این است که کسانی که ادعا می‌کنند او هستند تقریباً مطمئن نیستند.

گزارش شده است که پیتر تاد به عنوان ساتوشی ناکاموتو در مستند HBO نام برده شده است.

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا