اخبار ارز دیجیتالاخبار بازارهای مالی

سپتامبر ۲۰۲۴ مقدار هک صرافی های کریپتو از ۱۲۰ میلیون دلار بیشتر شد!

صرافی های متمرکز کریپتو هک شدند! و اعتماد کاربران کم‌رنگ تر شد!

خسارات کلی از هک‌های ارزهای دیجیتال در سپتامبر از 120 میلیون دلار فراتر رفت و پس از آوریل، دومین ماه با کمترین میزان خسارت از هک‌ها در سال 2024 را ثبت کرد.

صرافی‌های متمرکز همچنان اهداف مکرر هکرهای ارز دیجیتال هستند که ماه به ماه منجر به خسارات قابل توجهی می‌شوند. در سپتامبر، صرافی‌های BingX و Indodax بیش از نیمی از خسارات را به خود اختصاص دادند.

سپتامبر ۲۰۲۴ مقدار هک صرافی های کریپتو از ۱۲۰ میلیون دلار بیشتر شد!
منبع:  Peckshield

شرکت تحقیقات بلاک چین Peckshield خاطرنشان کرد که مجموع خسارات 120.23 میلیون دلاری در بیش از 20 هک انجام شده است.

صرافی‌های متمرکز همچنان آسیب‌پذیر هستند

سپتامبر شاهد کاهش 61.7 درصدی خسارات ناشی از هک‌ها نسبت به ماه آگوست بود، زمانی که اکوسیستم کریپتو نزدیک به 314 میلیون دلار از دست داد. از دو صرافی کریپتویی که در سپتامبر هک شدند، BingX بیشترین خسارت 44 میلیون دلاری را ثبت کرد، در حالی که Indodax مقدار 21 میلیون دلار از دست داد.

چندین نهاد غیرمتمرکز نیز تحت تأثیر قرار گرفتند، از جمله پروتکل امور مالی غیرمتمرکز Penpie که 27 میلیون دلار را به دلیل یک اکسپلویت از دست داد. هک‌های برجسته DeFi دیگر شامل پلتفرم DeFi Delta Prime (6 میلیون دلار)، پلتفرم داده‌های تورم Truflation (5.6 میلیون دلار) و پروتکل استیکینگ نقدی کریپتو Bedrock (2 میلیون دلار) بود.

لندر کریپتو Shezmu، که در ابتدا 5 میلیون دلار هک شده بود، توانست بخشی از وجوه سرقت شده را از طریق مذاکره آنچین با هکر بازیابی کند.

ربات تلگرام Banana Gun اعلام کرد که به تریدرهای کریپتو تحت تأثیر هک 3 میلیون دلاری خود بازپرداخت می‌کند.

WazirX بزرگترین هک کریپتوی 2024

صرافی کریپتوی هندی WazirX تا 1 اکتبر بزرگترین قربانی هک 2024 باقی ماند.

در 18 جولای، WazirX پس از به خطر افتادن یکی از کیف پول‌های چند امضایی امن خود در اتریوم، 235 میلیون دلار از دست داد. در پی این نقض، صرافی تمام برداشت‌های کریپتو و نقدی را برای انجام تحقیقات داخلی تعلیق کرد.

سه ماه بعد، WazirX هنوز هیچ برنامه اصلاحی برای جبران خسارت کاربران آسیب‌دیده منتشر نکرده است.

سپتامبر ۲۰۲۴ مقدار هک صرافی های کریپتو از ۱۲۰ میلیون دلار بیشتر شد!
منبع: CoinSwitch

در یک تحول اخیر، صرافی رقیب CoinSwitch اقدام قانونی علیه WazirX برای بازیابی 2 درصد از دارایی‌های خود به ارزش حدود 6.2 میلیون دلار آغاز کرد.

WazirX علیرغم تلاش‌های مستمر خود برای بازیابی وجوه، اخیراً اعلام کرد که 43 درصد از وجوه مشتریان به طور غیرقابل برگشتی از بین رفته است.

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا