آموزش تریدمقالات آموزشی

پوزیشن شورت Short در ترید ارز دیجیتال

باز کردن پوزیشن سل Sell در صرافی ارز دیجیتال

پوزیشن شورت (Short) در ترید ارز دیجیتال یک روش معامله برای کسب سود در بازار نزولی است. یعنی شما از پیش بینی ریزش بازار می‌توانید سود بگیرید.

بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسان‌پذیر است و این نوسانات فرصت‌های زیادی را برای کسب سود ایجاد می‌کند. دو استراتژی اصلی برای سود بردن از این نوسانات، پوزیشن‌های لانگ (Long) و شورت (Short) هستند.

پوزیشن شورت یا سل چیست؟ Short / Sell

پوزیشن شورت ( پوزیشن سل – پوزیشن فروش) به معنای فروش دارایی‌ای است که در حال حاضر آن را در اختیار ندارید. در واقع، شما دارایی را قرض گرفته و بلافاصله آن را در بازار می‌فروشید. سپس، زمانی که قیمت دارایی کاهش یافت، آن را با قیمت پایین‌تر خریداری کرده و به صاحب اصلی باز می‌گردانید. تفاوت بین قیمت فروش اولیه و قیمت خرید نهایی، سود شما خواهد بود.

چه زمانی باید پوزیشن شورت بگیریم؟

زمانی که بازار نزولی است یا انتظار دارید که روند نزولی ادامه پیدا کند. می‌توانید وارد بخش فیوچرز یک صرافی ارز دیجیتال شوید. و معامله شورت باز کنید تا از روند نزولی بازار سود بگیرید.

نکات مهم در ترید ارز دیجیتال

  • تحلیل تکنیکال و فاندامنتال: برای تصمیم‌گیری بهتر، باید نمودارها را تحلیل کنید و اخبار مرتبط را دنبال کنید.
  • مدیریت ریسک: همیشه از ابزارهای مدیریت ریسک مانند حد ضرر و حد سود استفاده کنید. و مارجین متناسب با سرمایه اولیه خود را وارد پوزیشن ها کنید.
  • اهرم: استفاده از اهرم می‌تواند سود شما را چندین برابر کند، اما ریسک را نیز به همان اندازه افزایش می‌دهد. اگه مبتدی هستید از اهرم ۱۰ به بالا استفاده نکنید.
  • کارمزدها: هزینه‌های معاملات را در نظر بگیرید. کارمزد صرافی ها در حالت لیمیت و مارکت و نایت فی ها را فراموش نکیند.
  • دانش کافی: قبل از انجام هرگونه معامله، دانش کافی در مورد بازار ارزهای دیجیتال و استراتژی‌های معاملاتی کسب کنید.

آموزش باز کردن پوزیشن Short در صرافی ایکس تی XT

برای ترید پوزیشن شورت در صرافی ایکس تی ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کنید. اگر از قبل حساب دارید وارد حساب خود شوید. سپس موجودی حساب فیوچرز خود را شارژ کنید.

  • ایکس تی با ایرانیان مشکلی ندارد.
  • بدون فیلترشکن باز می‌شود.
  • احراز هویت در ایکس تی اجباری نیست
ورود به فیوچرز صرافی ایکس تی

طبق تصویر بالا از قسمت Derivatives می‌توانید وارد بخش فیوچرز صرافی ایکس تی شوید. که کلی قابلیت پیشرفته و جدید دارد این صرافی. برای ترید از قسمت USDT-M Futures به بخش پریچوال یا Perp بروید.

باز کردن پوزیشن شورت در ایکس تی

در این صفحه سمت راست بخش مربوط به باز کردن پوزیشن شورت و لانگ است.

تنظیمات مربوط به باز کردن کردن پوزیشن در ایکس تی

ابتدا می‌توانید اهرم Cross 20x معامله خود را انتخاب کنید. هر چه اهرم بالاتر باشد سود و ضرر شما هم بیشتر می شود.

سپس باید مشخص کنید که در قیمت مارکت (لحظه ای و سریع – Market) یا لیمیت (قیمت دلخواه – Limit) وارد پوزیشن شورت شوید. اگر لیمیت انتخاب کنید باید در کادر Price قیمت موردنظر برای شورت گرفتن را وارد کنید.

در قسمت بعدی هم مقدار مارجین ورودی به پوزیش یا سرمایه درگیر در پوزیشن Cost را باید وارد کنید. به کمک نوار زیری می توانید درصدی از موجودی ولت خود را انتخاب کنید.

سپس در قسمت TP/SL حد سود و حد ضرر خود را بر اساس تحلیل خود یا سیگنالی که دارد وارد کنید.

در انتهای کار برای باز کردن پوزیش شورت بر روی دکمه قرمز رنگ Open Short بزنید. سپس یه پیام تایید می آید و بعد از تایید پوزیش شما باز خواهد شد. البته اگر قیمت لیمیت شما بالاتر از قیمت مارکت باشد پوزیش شما در قسمت اوردرهای باز قرار می گیرد تا قیمت ارز به قیمت دلخواه شما برسد بعد پوزیش شما فعال خواهد شد. و می‌توانید جزئیات مربوط به آن را در قسمت پوزیشن ها ببینید. (پوزیش شورت با رنگ قرمز برای شما مشخص شده است.)

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا