آموزش تریدمقالات آموزشی

مارجین کراس Cross چیست؟ ترید با کل سرمایه

معامله حالت کراس در فیوچرز

مارجین در دنیای ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سرمایه اولیه کمتر، حجم معاملات خود را افزایش دهید. این به معنای قرض گرفتن پول از صرافی برای انجام معاملات بزرگ‌تر است. اما استفاده از مارجین کراس و ایزوله بدون دانش کافی و مدیریت مناسب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

  • مارجین ایزوله (Isolated Margin): در این نوع مارجین، هر موقعیت معاملاتی مارجین جداگانه‌ای دارد. به این معنی که اگر یک موقعیت منجر به ضرر شود، تنها آن موقعیت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و سایر موقعیت‌های شما ایمن می‌مانند.
  • مارجین کراس (Cross Margin): در این نوع مارجین، تمام دارایی‌های موجود در حساب شما به عنوان یک صندوق واحد در نظر گرفته می‌شوند و برای پشتیبانی از تمام موقعیت‌های باز استفاده می‌شوند. اگر یکی از موقعیت‌ها با ضرر مواجه شود، این ضرر از کل موجودی حساب شما کسر می‌شود.

مدیریت صحیح مارجین برای جلوگیری از ضررهای سنگین بسیار مهم است.

مارجین کراس Cross Margin در ارز دیجیتال چیست؟

معامله کراس یکی از روش‌های مدیریت ریسک و سرمایه در معاملات مارجین کریپتو است. که به تریدرها اجازه می‌دهد از کل موجودی حساب خود به عنوان پشتوانه برای تمام پوزیشن های باز خود استفاده کنند. به عبارت ساده‌تر، در این روش، تمام دارایی‌های موجود در حساب شما به صورت مشترک برای پشتیبانی از تمام معاملاتتان عمل می‌کنند.

کراس مارجین چگونه کار می‌کند؟

فرض کنید شما در حساب فیوچرز خود مقداری تتر دارید. اگر از روش کراس مارجین استفاده کنید، تمامی این دارایی به عنوان یک پشتوانه در نظر گرفته می‌شود. اگر در یکی از معاملاتتان دچار ضرر شدید، این ضرر از کل موجودی حساب شما کسر می‌شود. و لیکوئیدی شما زمانی رخ می دهد که کل موجودی حساب فیوچرز شما صفر شود.

مزایای مارجین Cross در ارز دیجیتال:

  • استفاده از اهرم بالاتر: با استفاده از کراس مارجین، می‌توانید از اهرم بالاتری بهره‌مند شوید و پوزیشن هایی با حجم بیشتر را با سرمایه کمتر باز کنید.
  • انعطاف‌پذیری بیشتر: در این روش، شما نیازی به جدا کردن مارجین برای هر پوزیشن ندارید و می‌توانید با انعطاف‌پذیری بیشتری بین پوزیشن های مختلف جابه‌جا شوید.

معایب معامله کراس Cross Margin:

  • ریسک بالاتر: اگر یکی از معاملات شما با ضرر زیادی همراه باشد، ممکن است کل موجودی حساب شما در معرض خطر قرار گیرد.
  • کمبود کنترل: در این روش، شما کنترل کمتری روی ریسک و مدیریت سرمایه هر پوزیشن جداگانه دارید.

آموزش با کردن معامله با مارجین کراس در صرافی ایکس تی XT

برای شروع ترید در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. سپس با شارژ حساب فیوچرز می توانید ترید را شروع کنید. صرافی ایکس تی یکی از گزینه های خوب برای ایرانیان است که بدون احراز هویت و بدون فیلترشکن می‌توانید به راحتی و بدون محدودیت در آن ترید کنید.

مارجین کراس Cross
باز کردن معامله کراس در صرافی ایکس تی

بعد از وارد شدن به حساب خود در صرافی و رفتن به بخش فیوچرز. در بخش تنظیمات بازکردن پوزیشن ها اولین قسمت برای انتخاب حالت مارجین کراس یا ایزوله است. اگه تریدر حرفه ای هستید. می‌توانید روی حالت کراس معامله کنید و مدیریت سرمایه را رعایت کنید و حد سود و حد ضرر را خودتان برای پوزیشن ها وارد کنید.

اگر حد ضرر ندارید. حتماً از حالت ایزوله استفاده کنید. تا هیچ وقت کل سرمایه خود را از دست ندهید.

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا