آموزش ارز دیجیتالمقالات آموزشی

لایت کوین چیست؟ ارز دیجیتال (Litecoin (LTC

ارزدیحیتال لایت کوین Litecoin چیست؟

لایت کوین (Litecoin (LTC یک پروژه غیرمتمرکز ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. که دارای مجوز MIT/X11 است. لایتکوین یکی از فورک های بیت کوین است. که فعالیتش از اکتبر 2011 شروع شد. از نظر جزئیات فنی، زنجیره اصلی لایتکوین یک پایگاه کد بیت کوین با کمی تغییرات است. همانطور که بیت کوین طلا و پادشاه ارزهای دیجیتال است. Litecoin به نقره ارزهای دیجیتال معروف است.

آدرس وبسایت رسمی لایتکوین: litecoin.org

لایت کوین چیست؟

لایتکوین (LTC) یک ارز دیجیتال است. که برای ارائه پرداخت های سریع، ایمن و کم هزینه با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد فناوری بلاک چین طراحی شده است. این ارز دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین توکن‌های بازار کریپتوکارنسی به حساب می‌آید.

پروتکل ارز دیجیتال LTC بر اساس پروتکل بیت کوین (BTC) است. اما از نظر الگوریتم هش مورد استفاده، هارد کپ، زمان تراکنش بلوک و چند عامل دیگر متفاوت است. لایتکوین دارای زمان بلوک 2.5 دقیقه و کارمزد تراکنش بسیار کم است که آن را برای تراکنش های خرد مناسب می کند.

لایت کوین از طریق یک کلاینت متن باز در GitHub در 7 اکتبر 2011 منتشر شد و شبکه Litecoin پنج روز بعد در 13 اکتبر 2011 فعال شد.

این ارز توسط چارلی لی، کارمند سابق گوگل، ایجاد شد که قصد داشت لایتکوین یک «نسخه لایت بیت کوین» باشد. زیرا دارای بسیاری از ویژگی های مشابه بیت کوین است.

مشخصات Litecoin

نماد: Ł – LTC
واحدهای کوچکتر: میکرو لایت کوین، لیتوشی
پاداش بلوک: تقریبا هر چهار سال به نصف می رسد.
مخزن کد: github.com/litecoin-project/litecoin
توسعه دهندگان: تیم توسعه هسته لایتکوین
عملکرد هش: scrypt
زبان برنامه نویسی: C++
محدودیت عرضه: 84,000,000Ł

هدف لایتکوین

 Litecoin بسیار شبیه بیت کوین است. که هدف اصلیش افزایش سرعت تراکنش‌های روزمره و کاهش کارمزد تراکنش‌ها است. که با افزایش حجم مبادلات، سرعت تایید تراکنش‌ها افزایش می‌یابد.

استخراج لایتکوین

ارز دیجیتال لایتکوین برای تأیید تراکنش‌ها، مانند بیت کوین از الگوریتم «اثبات کار» یا همان استخراج استفاده می‌کند. پس Litecoin یک ارز دیجیتال قابل‌استخراج است. یعنی شما می‌توانید به کمک پردازنده و گرافیک سیستم خود توکن LTC را استخراج کنید. 

لایتکوین یکی از رقبای اصلی بیت کوین است و همین مسئله باعث می‌شود که استخراج لایتکوین یک روش مناسب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باشد.ش

سود حاصل از استخراج Litecoin به میزان سرمایه گذاری های شما در سخت افزار و نرم افزار، هزینه های استخر، هزینه های برق و قیمت بازار لایت کوین بستگی دارد.

قیمت لایت کوین

 مشاهده قیمت لحظه‌ای خرید و فروش ارز لایتکوین در کوین مارکت کپ

نمودار تحلیل لایت کوین

قیمت لحظه ای و نمودار تکنیکال و فاندامنتال لایتکوین LTC. به کمک نمودار زیر به راحتی میتوانید به تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال Litecoin و پیش بینی آینده لایت کوین بپردازید.

تبلیغ صرافی بیت یونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا