تتر چیست؟ دلار ارز دیجیتال USDT

استیبل کوین تتر Tether

توکن‌های تتر به کسب‌وکارها – از جمله صرافی‌ها، کیف پول‌ها، درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های خدمات مالی و دستگاه‌های خودپرداز – امکان می‌دهند تا به راحتی از ارزهای فیات در بلاک چین استفاده کنند. تتر (USDT -0.05%) یک استیبل کوین است که به دلار آمریکا متصل است. این به این معناست که 1 USDT برای داشتن ارزش 1 دلار طراحی شده است و معمولاً این چنین است، اگرچه در گذشته نوسانات قیمت وجود داشته است.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ Tether

تتر پول نقد دیجیتال شماست. تِتر یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که توسط شرکت Tether Limited Inc. در سال 2014 راه‌اندازی شد. از ژانویه 2024، وب‌سایت Tether، چهارده پروتکل و بلاک چین را فهرست می‌کند که تِتر بر روی آنها ساخته شده است. اگرچه تتر عمدتاً به عنوان یک ارز دیجیتال برای انجام تراکنش‌های آنلاین استفاده می‌شود، اما اگر بخواهید پول خود را در کریپتو سرمایه کنید، می‌توان آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری نیز خریداری کرد.

نماد:
کد: USD₮، EUR₮، CNH₮، XAU₮، MXN₮
نرخ مبادله: وابسته به ارز فیات دلار یا طلای مرجع
انتشار اولیه: 06/10/2014 16:39:15 UTC

مزایا USDT

انواع شبکه انتقال USDT

اُمنی (Omni) یا تِتر بیت کوین، تِتر اتریوم یا USDT ERC-20،  تِتر ترون یا USDT TRC-20 و تِتر EOS مهم‌ترین انواع USDT موجود هستند. شبکه ترون انتخابی بسیار مناسب برای انتقال هر رمز ارزی از جمله USDT است.

اگر به دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه و سریع برای انتقال تِتر هستید، تتر TRC-20 گزینه بهتری است، اما برای استفاده از تِتر در برنامه‌های غیرمتمرکز باید از تتر ERC-20 استفاده کنید.

قیمت تتر به ریال USDT/IRR

قیمت هر واحد ارز Tether USDT یک دلار است و طبق گفته‌ی شرکت تِتر، این ارز با یک دلار واقعی نیز پشتیبانی می‌شود. ثبات قیمت تِتر، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن بین تریدرهای ارز دیجیتال است.

قیمت تتر به ریال معادل قیمت دلار در ایران است.

کلاهبرداری تتر

کلاهبرداری با Tether تقلبی از روش‌های محتلفی صورت میگیرد. مانند: استفاده از کیف پول ارز دیجیتال فیک، سایت های اینترنتی اسکم و شبکه های اجتماعی جعلی، هنگام نصب یک کیف پول یا هر نرم افزار مرتبط با ارز دیجیتال مطمئن شوید که نسخه اصلی را نصب و استفاده می‌کنید.

کلاهبرداری USDT در واتساپ نیز امکان دارد رخ بدهد.
روش اول به این صورت است که با ارسال اطلاعات یک حساب کاربری در واتساپ به بهانه برداشت مبلغ زیاد مقداری دلار با عنوان کارمزد از شما درخواست می‌کنند.
در روش دوم: یک درخواست رمز کیف پول در واتساپ برای شما ارسال میکنند به بهانه ریکاوری و مدیریت سرمایه
در حالت سوم: از طریق حملات فیشینگ در واتساپ رخ می‌دهد.

❗️هشدار: هیچ وقت اطلاعات کیف پول خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

ساخت حساب تتر

برای ساخت حساب تتر و شروع سرمایه گذاری روی تتر یا ارزهای دیجیتال باید در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید و احراز هویت خود را کامل کنید تا بتوانید با ریال، Tether بخرید و سپس با آن ارز دیجیتال بخرید.

⭐️ بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش تتر “تترلند” است.

آینده USDT

با نگاهی به آینده، USDT احتمالاً به تطبیق خود با پویایی های در حال تحول بازار ادامه می دهد و موقعیت مهم خود را در اکوسیستم کریپتو مستحکم می کند. تطبیق پذیری و پایداری آن تعدادی از کاربردها را ممکن می سازد.

این برنامه های کاربردی دیگر عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل