انواع کارمزد در صرافی ارز دیجیتال

کارمزدهای مهم در ترید ارز دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها نقش مهمی در خرید، فروش و ترید ارزهای مختلف دارند. با این حال، برای استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال، کاربران باید انواع کارمزد (فی Fee) یا هزینه‌هایی را پرداخت کنند. این کارمزدها بسته به نوع صرافی، ارز دیجیتال، حجم معامله و سایر عوامل متغیر هستند.

انواع کارمزد ترید ارز دیجیتال در اسپات و فیوچرز

درک انواع کارمزدها و عوامل موثر بر آن‌ها به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های معاملاتی خود را کاهش داده و بازدهی سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید. کارمزد در دنیای ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین مواردی است که معامله‌گران باید به آن توجه کنند. این کارمزدها که به شکل‌های مختلفی اعمال می‌شوند. که بر سود و زیان نهایی سرمایه‌گذاری شما تأثیرگذار هستند.

انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. کارمزدهای معاملاتی: این کارمزدها به ازای هر معامله‌ای که انجام می‌دهید، از شما دریافت می‌شوند.
  2. کارمزدهای خدمات: این کارمزدها برای خدماتی مانند واریز، برداشت، ترید یا نگهداری ارزهای دیجیتال اعمال می‌شوند.

کارمزد واریز و کارمزد برداشت

انواع کارمزد معاملات: کارمزد میکر و کارمزد تیکر

در بازار اسپات: معمولا کارمزد میکر کمتر از کارمزد تیکر است. دلیل این امر تشویق کاربران به ایجاد نقدینگی بیشتر در بازار است. زمانی که شما به عنوان یک میکر یک سفارش جدید ایجاد می‌کنید، در واقع به عمق بازار اضافه می‌کنید و به بهبود نقدینگی کمک می‌کنید. به همین دلیل، صرافی‌ها برای تشویق کاربران به ایجاد سفارشات جدید در بازار اسپات، کارمزد کمتری را برای میکرها در نظر می‌گیرند.

در بازار فیوچرز: کارمزد میکر و تیکر نیز مانند بازار اسپات اعمال می‌شود. با این حال، برخی از صرافی‌ها ممکن است ساختار کارمزدی متفاوتی را برای بازار فیوچرز در نظر بگیرند. همچنین، در بازار فیوچرز، مفهوم نایت فی نیز مطرح می‌شود.

انواع کارمزد در فیوچرز

چرا انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال اهمیت دارد؟

عوامل موثر بر میزان کارمزد


نکته پایانی: برای مشاهده انواع کارمزد در صرافی های ارز دیجیتال می‌توانید در قسمت فوتر سایت صرافی وارد صفحه کارمزدها Fees شوید.

خروج از نسخه موبایل